
Salvem l’Olla del Rei
Lluitem per la preservació de l’única zona humida de Castelldefels, que està en perill per la contaminació de l’aigua i la urbanització. #salvemlolla
L’Olla del Rei està inclosa en la proposta d’ampliació de la zona Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) del delta del Llobregat, i en l’ampliació del Lloc d’Importància Comunitària (LIC) delta del Llobregat, que passa a denominar-se Aiguamolls del Delta del Llobregat.
Inscripció
A l’enllaç: ja.cat/plantada2026
Punt de trobada
Pont sobre l’estany de l’Olla del Rei (Av. Friedrich Gauss, s/n. Castelldefels)
Autobus L95 Informació sobre línia L95
Horari
de 10:00 h a 13:00 h
Objectiu
Farem retirada de flora invasora i, alhora, plantació d’espècies autòctones.
Aquesta activitat és important perquè ajuda a recuperar l’equilibri natural de l’espai. En retirar la flora invasora, evitem que es continuïn expandint i reduïm la competència que pateixen les espècies pròpies de les zones humides. Al mateix temps, amb la plantació de flora autòctona afavorim la biodiversitat i millorem l’hàbitat. Fer per primer cop les dues accions alhora a l’Olla del Rei ens permet començar immediatament la restauració activa de l’entorn.
L’activitat està organitzada per la Plataforma “Salvem l’Olla del Rei” https://olladelrei.wixsite.com/olladelrei
El Grup d’Acció Forestal de DEPANA hi participa i col·labora portant plantes i eines.
Què cal portar?
– Roba còmoda i calçat adequat
– Guants de jardineria (opcional)
– Si tens pales o aixades, porta-les!
Continuem defensant i protegint l’Olla del Rei!
Defensant l’Olla del Rei defensem el delta del Llobregat!
https://www.instagram.com/olladelrei
